צילום - כרטיס הביקור שלך
גבית ינאי
לסבתא שלי היו כמה פניני לשון. כמו כל פולניה טובה, היא הייתה משחילה לנו אותן כבדרך אגב, בדלת האחורית.
כשהייתה בת תשעים וחמש, קנתה לעצמה מצלמה פשוטה.
"טוב מראה עיניים..." הייתה אומרת תוך שהיא מצלמת אותנו.
גם אם קהלת אמר את זה לפניה, היה לה כשרון מיוחד לצטט אותו בזמן הנכון, ועם התוספת הנכונה, להגיש לנו את המשפט בנוסח יהדות פולנייה:
"נו, טוב מראה עיניים... אם אתם לא באים לבקר, לפחות יהיו לי תמונות שלכם..."
אישה יקרה וחכמה הייתה סבתא שלי. אפילו שהשתמשה במשפט הזה נגדינו, הרי שצדקה. אין כמו מראה עיניים.
אנחנו אוכלים עם העיניים, קונים איתן, מתרגשים, מתאהבים או סולדים דרכן. בכל הקשור לתמונת העולם שלנו, הצד הוויזואלי שולט, כשהוא עובד בשיתוף פעולה עם המוח ולא משאיר אותנו אדישים.
כולנו מוקפים ברשימת גירויים ארוכה, נעימה או מסוכנת, שפונה אל החושים שלנו ובעיקר אל חוש הראייה. זה יכול להתקיל אותנו בכל שעה, ברחוב, או בבית. מטלוויזיה, דרך שלטי חוצות ענקיים ועד לאינטרנט.
כדי למכור מוצר, או לקנות כזה, אין לנו עוד צורך לכתת רגלינו במשך שעות. די לנו להתיישב מול המחשב ולהקליד מילה שתיקח אותנו כמעט לכל מקום שנרצה. אם לומר את האמת, מישהו כבר ידאג לחלחל לנו לתודעה גם את מה שלא נרצה...
ללא ספק, מראה העיניים, אינו נחלתם הבלעדית של האופטיקאים...
הוא מפרנס עוד כמה אנשי מכירות, אמנים, דוגמנים, פוליטיקאים, אנשי רוח, שיפוצניקים ובעלי מקצוע שונים, ביניהם גם צלמת כמוני.
למרות שלרבים מאיתנו קשה לאמוד את גודל ומשמעות החשיפה,
כל מי שמשתמש במצלמה, משני צידיה, ראוי שיידע את יתרונותיה וחסרונותיה.
צילום תמונת השער בעיתון, הוא שיגרום לנו לעלעל בדפיו הפנימיים,
או להתעלם מקיומו. צילום מוצר, יגרום לנו לרוץ לרכוש אותו, או
להשאירו מיותם על המדף.
אשליה אופטית בצילום, עלולה אמנם לשטות בלקוח בהסקת המימדים, אך עשויה לסייע למוכר שהצליח להביא אותנו לזירתו.
עבור נותן השירות, תמונה אחת תשווה לאלף מילים, רק אם תקדש את המטרה. והמטרה כמובן - אלף מילים טובות.
כצלמת הריון, אני מסכימה עם האמירה ש 'המצלמה לא משקרת', אך מצטרפת אל רבות מהמצולמות שמברכות את ממציא הפוטושופ, אשר חוסך מאיתנו לא פעם ניתוח פלסטי זה או אחר...
אבל בכובעי האחר, כשמדובר בצילום קטלוגים למשל, גם אם הפוטושופ יסייע לך, איך לומר...? להפוך את השקרים ללבנים... אין סיכוי שתמכור את המוצר כשהלקוח יגיע מתנשף, וימצא אותו קטן יותר ומרשים פחות.
יחד עם זאת, צילום של פרויקט מוגמר, קטלוג, או תיק עבודות מושקע,
עשויים ליצור את הרושם הנכון ולזכות אותך בעוד לקוח מרוצה.
גם אם זה אומר השקעה של זמן, כסף, או מחשבה, כדאי שהמוצר ייראה מושלם. תוספת אביזרים ופריטים קישוטיים למטבח ששיפצת,
פרח לצד פריט קוסמטי שאת רוקחת, או תאורה רכה מעל תכשיט אותו אתה מייצר.
צילום מקצועי ונכון, ישמש לך כרטיס ביקור. בלי צורך ברשימת ממליצים, תגלה כי ההשקעה מחזירה את עצמה עם כל הזמנת עבודה שתקבל בעקבותיה.
ואז...
אז תזכור גם אתה להודות לסבתא שלי, שהכל התחיל מפניני הלשון שלה... טוב נו, שלה ושל קהלת.
גבית ינאי
צלמת הריון, ילדים, משפחה, קטלוגים ועוד...
www.gev.co.il
גבית ינאי
לסבתא שלי היו כמה פניני לשון. כמו כל פולניה טובה, היא הייתה משחילה לנו אותן כבדרך אגב, בדלת האחורית.
כשהייתה בת תשעים וחמש, קנתה לעצמה מצלמה פשוטה.
"טוב מראה עיניים..." הייתה אומרת תוך שהיא מצלמת אותנו.
גם אם קהלת אמר את זה לפניה, היה לה כשרון מיוחד לצטט אותו בזמן הנכון, ועם התוספת הנכונה, להגיש לנו את המשפט בנוסח יהדות פולנייה:
"נו, טוב מראה עיניים... אם אתם לא באים לבקר, לפחות יהיו לי תמונות שלכם..."
אישה יקרה וחכמה הייתה סבתא שלי. אפילו שהשתמשה במשפט הזה נגדינו, הרי שצדקה. אין כמו מראה עיניים.
אנחנו אוכלים עם העיניים, קונים איתן, מתרגשים, מתאהבים או סולדים דרכן. בכל הקשור לתמונת העולם שלנו, הצד הוויזואלי שולט, כשהוא עובד בשיתוף פעולה עם המוח ולא משאיר אותנו אדישים.
כולנו מוקפים ברשימת גירויים ארוכה, נעימה או מסוכנת, שפונה אל החושים שלנו ובעיקר אל חוש הראייה. זה יכול להתקיל אותנו בכל שעה, ברחוב, או בבית. מטלוויזיה, דרך שלטי חוצות ענקיים ועד לאינטרנט.
כדי למכור מוצר, או לקנות כזה, אין לנו עוד צורך לכתת רגלינו במשך שעות. די לנו להתיישב מול המחשב ולהקליד מילה שתיקח אותנו כמעט לכל מקום שנרצה. אם לומר את האמת, מישהו כבר ידאג לחלחל לנו לתודעה גם את מה שלא נרצה...
ללא ספק, מראה העיניים, אינו נחלתם הבלעדית של האופטיקאים...
הוא מפרנס עוד כמה אנשי מכירות, אמנים, דוגמנים, פוליטיקאים, אנשי רוח, שיפוצניקים ובעלי מקצוע שונים, ביניהם גם צלמת כמוני.
למרות שלרבים מאיתנו קשה לאמוד את גודל ומשמעות החשיפה,
כל מי שמשתמש במצלמה, משני צידיה, ראוי שיידע את יתרונותיה וחסרונותיה.
צילום תמונת השער בעיתון, הוא שיגרום לנו לעלעל בדפיו הפנימיים,
או להתעלם מקיומו. צילום מוצר, יגרום לנו לרוץ לרכוש אותו, או
להשאירו מיותם על המדף.
אשליה אופטית בצילום, עלולה אמנם לשטות בלקוח בהסקת המימדים, אך עשויה לסייע למוכר שהצליח להביא אותנו לזירתו.
עבור נותן השירות, תמונה אחת תשווה לאלף מילים, רק אם תקדש את המטרה. והמטרה כמובן - אלף מילים טובות.
כצלמת הריון, אני מסכימה עם האמירה ש 'המצלמה לא משקרת', אך מצטרפת אל רבות מהמצולמות שמברכות את ממציא הפוטושופ, אשר חוסך מאיתנו לא פעם ניתוח פלסטי זה או אחר...
אבל בכובעי האחר, כשמדובר בצילום קטלוגים למשל, גם אם הפוטושופ יסייע לך, איך לומר...? להפוך את השקרים ללבנים... אין סיכוי שתמכור את המוצר כשהלקוח יגיע מתנשף, וימצא אותו קטן יותר ומרשים פחות.
יחד עם זאת, צילום של פרויקט מוגמר, קטלוג, או תיק עבודות מושקע,
עשויים ליצור את הרושם הנכון ולזכות אותך בעוד לקוח מרוצה.
גם אם זה אומר השקעה של זמן, כסף, או מחשבה, כדאי שהמוצר ייראה מושלם. תוספת אביזרים ופריטים קישוטיים למטבח ששיפצת,
פרח לצד פריט קוסמטי שאת רוקחת, או תאורה רכה מעל תכשיט אותו אתה מייצר.
צילום מקצועי ונכון, ישמש לך כרטיס ביקור. בלי צורך ברשימת ממליצים, תגלה כי ההשקעה מחזירה את עצמה עם כל הזמנת עבודה שתקבל בעקבותיה.
ואז...
אז תזכור גם אתה להודות לסבתא שלי, שהכל התחיל מפניני הלשון שלה... טוב נו, שלה ושל קהלת.
גבית ינאי
צלמת הריון, ילדים, משפחה, קטלוגים ועוד...
www.gev.co.il